wydarzenia
PARAFIA RZYMSKO-KATOLICKA
p.w. św. Michała Archanioła w Wirach
wydarzenia  u ks.Adama  historia  kronika  2003-2005
panorama  wideo  ołtarz  witraże  kościół w Gogołowie
  o parafii:  Wiry  Wirki  Tąpadła  Gogołów
czytania

<< do strony głównej
  <= powrót

9-13 czerwca 2014 - rowerowa pielgrzymka do Lwowa po relikwie św. Jana Pawła II

w drodze - 9-11 czerwca

Z Bożą pomocą 9.06.2014r. o godz. 17:00 wyruszyliśmy rowerami na pielgrzymkę do Lwowa po relikwie św. Jana Pawła II.
       Trasa pielgrzymki z noclegami to: Czepielowice, Jasna Góra, Chęciny, Turbia, Lwów. Pogodę dał nam Pan Bóg piękną i bardzo wiele przeżyć i przygód, nie mówiąc już o drogach, które się nagle kończyły, pomyłkowym wjeździe do kopalni odkrywkowej, czy dwukilometrowym spacerze przez las po piaszczystej drodze, którą w żaden sposób nie dało się jechać rowerem.
       W ostatniej też chwili okazało się, że musimy pielgrzymkę o jeden dzień po prostu skrócić, aby móc się spotkać z księdzem Arcybiskupem. Zatem po długiej i wyczerpującej podróży oraz nieprzespanej nocy czwartego dnia, ok. godz. 3:30 przekroczyliśmy ukraińską granicę i wyruszyliśmy na ostatni, jak się okazało bardzo trudny, etap naszej pielgrzymki. Do przejechania było jeszcze jakieś 80 km po mocno pofałdowanym terenie w dość niskiej temperaturze i sporej, bardzo wilgotnej mgle, aby o 8:30 naszego czasu dotrzeć do Katedry Lwowskiej, gdzie czekał na nas poczet sztandarowy z Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II wraz z delegacją z naszej parafii i osobiście odebrać Relikwie z rąk długoletniego sekretarza Ojca św. Jana Pawła II i Benedykta XVI ks. Arcybiskupa Mieczysława Mokrzyckiego Metropolity Lwowskiego. Dużą "niespodzianką" była też przeprawa przez zakorkowany Lwów długą drogą zbudowaną z kocich łbów. W cudowny sposób cało i na czas co do minuty dojechaliśmy do Katedry dosłownie na minutę przed spotkaniem, a że samochodom przejechać było o wiele trudniej nie było czasu, ani w co się przebrać i musieliśmy wystąpić w strojach rowerowych. Nie przeszkodziło to nam jednak w przemiłym spotkaniu z ks. Arcybiskupem, który nie tylko przekazał nam upragnione relikwie, ale opowiedział bardzo wiele ciekawych i bardzo ujmujących szczegółów z modlitewnego życia naszego wspaniałego świętego. Potem wspólne zdjęcie pamiątkowe i Msza św. z udziałem całej katedry wiernych, którzy ujęli nas swoją piękną modlitwą. Potem dotarliśmy do Domu Pielgrzyma we Lwowie, tam obiad, kąpiel, krótki odpoczynek po nieprzespanej nocy i wyczerpującej drodze, kolacja i zwiedzanie Lwowa z księdzem Żenią pallotynem. Następny dzień rozpoczęliśmy modlitwą wspólnie odśpiewanych Godzinek i Mszą św. w int. Parafian w Kaplicy seminaryjnej a po śniadaniu jeszcze zwiedzanie Lwowa i Cmentarza na Łyczakowie z przepięknym Cmentarzem Orląt Lwowskich, który promieniuje potęgą życie młodych bohaterów obrońców Lwowa.

Tam trzeba być, aby poczuć i zrozumieć jak bije prawdziwe serce Polaka. W połączeniu z nawiedzeniem grobów wspaniałych Polaków tam leżących nie sposób było nie pragnąć, aby koniecznie tam powrócić raz jeszcze, w szerszym gronie naszych parafian, aby zaczerpnąć z tego bogactwa i nim się na nowo nasycić.
Bogu niech będą dzięki i niech św. Jan Paweł II ma nas w swojej opiece pokazując nam jak wierzyć i jak żyć zawierzając życie Matce najświętszej.
       Z całego serca zapraszamy na uroczystą instalację Relikwii Jana Pawła II, którą przeprowadzi w naszej Parafii ks. prałat Jarosław Cielecki 9.07.2014r. o godz. 17:00 przywożąc do naszej Parafii kopię cudownego obrazu MB Wniebowziętej z Niegowici i prowadząc po Mszy św. adorację uwielbienia w połączeniu z modlitwą o uzdrowienie duszy i ciała.